Twoja droga do zautomatyzowanych zestawów transportowych
Jak dokonać przejścia na automatyzację w logistyce produkcji
Wdrożenie automatyzacji w firmie jest złożonym przedsięwzięciem, które wymaga wysokiego poziomu wiedzy specjalistycznej w tym zakresie. Każde wdrożone rozwiązanie zautomatyzowanego zestawu transportowego musi być rozpatrywane indywidualnie.
Odpowiedź na pytanie dotyczące automatyzacji wymaga przewidywania - pytanie brzmi: "Jak chcę, aby moje procesy działały za 5 lub 10 lat?” STILL pomaga analizować procesy i identyfikować potencjał automatyzacji.
Jak możesz zagwarantować, że wysokie nakłady inwestycyjne na system transportu bezzałogowego będą miały pożądane skutki?
Bilet wstępu do logistyki transportu wewnętrznego przyszłości obejmuje siedem kluczowych czynników, które zespół ekspertów STILL przeanalizuje wspólnie z firmą.
7 kluczowych czynników dla pomyślnego wdrożenia systemów transportu bez kierowcy (DTS):
- Holistyczne zrozumienie projektu i prognozującego, koncepcepcyjnego planowania
- Projekt techniczny/wymagania techniczne
- Specyfikacja wymagań jako podstawa techniczna projektu
- Odpowiednie zarządzanie projektem
- Racjonalny harmonogram z kamieniami milowymi
- Integracja DTS z urządzeniami peryferyjnymi i dostosowanie urządzeń peryferyjnych do korzystania z DTS
- Wczesna integracja bezpieczeństwa pracy, IT i produkcji
Korzystamy z naszej wiedzy, aby pomóc Ci przeanalizować procesy i zidentyfikować potencjał automatyzacji, aby przygotować Twoją firmę na przyszłość.
Do naszych zadań należą: wstępna konsultacja, przegląd opłacalności i wykonalności technicznej, planowanie koncepcji, opracowanie specyfikacji wymagań, przegląd specyfikacji funkcjonalnej, monitorowanie projektu i wsparcie podczas akceptacji.
Planując system zestawów transportowych dostosowany do Twoich potrzeb, należy wziąć pod uwagę trzy kluczowe aspekty:
- standaryzacja procesów i urządzeń transportowych
- automatyzacja procesów załadunku i rozładunku
- zwiększona elastyczność systemu w stosunku do zmodyfikowanych wymagań transportowych i błędów
Nasi specjaliści w zakresie doradztwa intralogistycznego współpracują z Tobą, aby odpowiedzieć na następujące pytanie: Co ostatecznie musi osiągnąć Twój system automatyki?
Rezultat: indywidualna specyfikacja wymagań jako podstawa techniczna projektu automatyzacji, oparta na Twoich oczekiwaniach, którą możesz także wykorzystać do składania zapytań przetargowych.
Analiza potencjału:
- kompleksowa analiza procesów i danych na miejscu
- określenie wymagań dotyczących wydajności i efektywności
- analiza technicznej i ekonomicznej wykonalności DTS
Rezultatem jest przejrzysta i informacyjna prezentacja przepływu Twoich materiałów, a także zalecenie dotyczące podejścia do automatyzacji.
Przygotowanie koncepcji:
- opracowanie docelowej koncepcji w ścisłej współpracy z Tobą
- propozycje układu i adaptacji do otoczenia
- obliczenie oczekiwanych wymagań wózków
- ustalanie wysokości budżetu
Przygotowanie specyfikacji wymagań:
- szczegółowy opis projektu i procesu (koncepcja docelowa)
- definicja wymagań (w tym IT, bezpieczeństwo, środowisko operacyjne)
- Opracowanie specyfikacji wymagań funkcjonalnych jako podstawa wdrożenia
Analiza potrzeb
Nasza oferta wspólnego przygotowania koncepcji i listy wymagań
Wspólnie z Tobą odpowiadamy na następujące pytanie: Jaki potencjał automatyzacji można odkryć w magazynie i logistyce produkcji - i co ostatecznie musi osiągnąć Twój system automatyzacji?
Rezultat: indywidualna lista wymagań oparta na Twoich potrzebach, którą możesz wykorzystać do zaproszenia do przetargu. Lista wymagań jest techniczną podstawą koncepcji automatyzacji.
Trzy aspekty odgrywają kluczową rolę w odniesieniu do tego pytania; dotyczą one istniejących urządzeń i procesów oraz automatyzacji istniejących rozwiązań i procesów.
Wykorzystanie istniejącego sprzętu zależy od stopnia automatyzacji. To następnie określa, czy istniejące wyposażenie, oprócz ciągnika, może zostać zachowane. Staje się to coraz ważniejsze wraz ze wzrostem stopnia automatyzacji i musi być dokładnie sprawdzone w ramach konsultacji.
Zmodyfikowane działania zasadniczo wymagają również zmodyfikowanych procesów. Adaptacja konkretnego procesu musi zostać każdorazowo wyjaśniona w projekcie. Poziom automatyzacji jest ponownie ważnym czynnikiem.
Zasadniczo możliwe jest zautomatyzowanie istniejących rozwiązań i/lub procesów. Jednak całkowite zastąpienie operatora w pełni zautomatyzowanym wózkiem nie prowadzi do zmiany w ujęciu procesów zoptymalizowanej logistyki produkcji lean.
Podsumowując: Wdrożenie indywidualnej, w pełni zautomatyzowanej koncepcji odbywa się w kilku etapach, w których istotne znaczenie mają takie aspekty, jak zwrot z inwestycji, układ istniejących zakładów produkcyjnych oraz zwiększony wkład w kontrolę.
Automatyczna jazda z ręcznym przeładunkiem oferuje daleko idący potencjał - na przykład między obszarem produkcyjnym a supermarketem, ponieważ zmniejsza to koszty personelu i zwiększa wykorzystanie zdolności produkcyjnych. Dzięki zautomatyzowanej obsłudze ładunków możliwe jest wdrożenie ciągłych dostaw do produkcji, nawet w przypadku nośników ciężkich ładunków.
Wykorzystujemy naszą wiedzę, aby pomóc Ci przeanalizować procesy i zidentyfikować potencjał automatyzacji, aby przygotować Twoją firmę na nadchodzącą przyszłość.
Twoja indywidualna lista potrzeb - krok po kroku.
Zamów rozmowę
Słownik
Sterownik główny
Sterownik główny kontroluje wszystkie wózki pracujące w systemie. Pomaga operatorowi w ciągłej optymalizacji pracy. Łączy ogólny system hosta, taki jak system kontroli magazynu (WCS) lub system zarządzania magazynem (WMS), oraz rozmieszczone wózki.
Zestaw transportowy
Zestawy transportowe są pojazdami do transportu materiałów na poziomie jezdni. Na ogół składają się z ciągnika i jednej lub więcej przyczep, na których umieszczane są nośniki. Zarówno jazdę, jak i przeładunek można przeprowadzić ręcznie, częściowo lub całkowicie automatycznie.
Bezzałogowy system transportu
Bezzałogowe systemy transportu (Driverless Transport Systems - DTS) zdefiniowane są w następujący sposób zgodnie z wytyczną VDI 2510: Składają się z różnych komponentów, które muszą ze sobą współpracować w ściśle kontrolowany i skoordynowany sposób. Należą do nich główny sterownik, sprzęt do wykrywania i rejestrowania lokalizacji i pozycji wózków transportowych, sprzęt do przesyłania danych do i z wózków DTS, infrastruktura i urządzenia peryferyjne (np. stacje ładowania).
Podwójne zastosowanie
Bezzałogowe systemy transportu z funkcją podwójnego zastosowania mogą być używane w trybie automatycznym, a także z funkcjami sterowania ręcznego.