Obsługa i kontrola zautomatyzowanych zestawów transportowych

Od częściowo do w pełni zautomatyzowanych koncepcji

Zautomatyzowane przemysłowe zestawy transportowe są rodzajem bezzałogowego systemu transportu (DTS). Składają się z ciągnika i od dwóch do czterech przyczep (ram). Podróż i obsługa ładunku mogą być ręczne, półautomatyczne lub w pełni automatyczne. Zautomatyzowane zestawy transportowe są oferowane z opcją podwójnego zastosowania. Dostępne są różne rodzaje sterowania, a także różne warianty automatyzacji i technologie, które można zastosować.


Działanie i kontrola

Projektując system automatycznych zestawów transportowych, należy odpowiedzieć na pytanie, w jaki sposób można optymalnie zaplanować system dla konkretnego zastosowani. Skupiamy się tutaj na standaryzacji zautomatyzowanych procesów, załadunku i rozładunku, a także elastycznym zaopatrzeniu produkcji i strukturze planowania trasy. Podczas gdy kontrola za pośrednictwem Kanban jest możliwa dla Podróż statyczna, Specjalne oprogramowanie jest wymagane do dynamic route.

Różne rozwiązania są również możliwe dla nawigacjiprzeładunku towarów oraz zarządzania transportem:

1. Nawigacja

Ścieżka magnetyczna lub nawigacja optyczna

  • Prowadzenie za pomocą ścieżki magnetycznej lub linii na posadzce
  • Stacje można mapować za pomocą czujników
  • Duża dokładność pozycjonowania
  • Modyfikacja nie jest możliwa bez znaczne nakładu czasu i wysiłku

Nawigacja laserowa

  • Triangulacja z wykorzystaniem ustalonych punktów odniesienia, takich jak elementy budynku lub specjalne anteny odblaskowe
  • Anteny umieszczane są w hali, a ich położenie jest rejestrowane z dokładnością co do milimetra. Skaner laserowy umieszczony na szczycie pojazdu rozpoznaje anteny i może w ten sposób ustalić swoją pozycję z dużą dokładnością (+/- 1 cm). Ta forma nawigacji jest wymagana do zautomatyzowanego przeładunku.
  • Złożone wymagania wynikające z potrzeby zdefiniowania stacji

Nawigacja po konturach

  • Nie ma potrzeby instalowania anten w hali
  • Zautomatyzowany ciągnik używa elementów budynku (ściany, okna, regały itp.) jako punktów orientacyjnych
  • Z dokładnością do +/- 8 cm, nawigacja po konturach jest mniej precyzyjna niż nawigacja laserowa z użyciem anten
  • Nie sprawdzi się przy automatycznym przeładunku
  • Może być używany z ręcznym przenoszeniem ładunku
  • Złożone wymagania wynikają z potrzeby precyzyjnego zdefiniowania stacji

2. Obsługa ładunków

Przeładunek obejmuje załadunek i rozładunek towarów. Można to połączyć z podróżą manualną i automatyczną.

Ręczny

  • Załadunek i rozładunek ram i wózków przez pracowników logistycznych

Wewnętrzny zautomatyzowany przeładunek:

  • Rama jest ładowana i rozładowywana (uruchamiana ręcznie lub przez system) przez urządzenie zintegrowane z ramą (np. widły teleskopowe lub prowadnice rolkowe); proces jest kontrolowany i inicjowany przez operatora.

Zewnętrzna automatyczna obsługa ładunku:

  • Załadunek i rozładunek wózków w ramie przez systemy zewnętrzne, takie jak chwytak paletowy 

Połączone wewnętrzne i zewnętrzne automatyczne ładowanie:

  • Wszystkie etapy procesu są zautomatyzowane i całkowicie kontrolowane przez system wyższego poziomu. Często dzieje się tak w przypadku obsługi SLC, w której na przykład systemy strzelające automatycznie ładują nośniki pełnego ładunku na poziomy wózka zębatego, gdy wejdą w kontakt z systemem transportowym, jednocześnie usuwając puste pojemniki.

3. Zarządzanie transportem

STILL wraz z zestawami transportowymi ze zautomatyzowanymi ciągnikami oferuje też odpowiednie oprogramowanie. Bezzałogowy system transportowy (DTS) obejmuje nadrzędny sterownik DTS, który steruje wózkami zawartymi w systemie. Główny sterownik używany przez STILL jest oprogramowaniem, które pomaga operatorowi zoptymalizować tryb jazdy. Łączy ogólny system hosta, taki jak system kontroli magazynu (WCS) lub system zarządzania magazynem (WMS), oraz wdrożone wózki. Oprogramowanie może na przykład:

  • wybierać odpowiedni wózek do transportu materiałów
  • zarządzać funkcjami akumulatora i konserwacji wszystkich wózków
  • zapobiegać wypadkom podczas podróży i interweniować w sytuacjach krytycznych (np. przeszkody na trasie)
  • zarządzać ruchem w obiekcie jako niezależnym systemie
  • ustalać priorytety zamówień
  • zapewniać śledzenie towarów od punktu dostawy aż do miejsca użycia w czasie rzeczywistym

Typowe zastosowania w intralogistyce

Zautomatyzowane rozwiązania w postaci systemów transportu bezzałogowego są stosowane od pewnego czasu w sektorze intralogistyki i już utrwaliły się w wielu firmach.

Podczas obsługi dużych nośników (np. palety, pojemniki kratowe) wyróżniamy następujące zastosowania w odniesieniu do załadunku i transportu:

Zastosowanie A

Zautomatyzowany transport materiałów w magazynie o wąskich korytarzach (VNA)

Zadanie: automatyczne przechowywanie i wyszukiwanie w strefie buforowej (magazyn VNA), a także automatyczne dostawy w strefie kompletacji w Europejskim centrum dystrybucyjnym sklepu meblowego.

Zautomatyzowane wózki:
Wózek STILL MX-X VNA automatycznie pobiera towary i przewozi materiał do stacji przeładunkowej na regale, a zautomatyzowany wózek STILL FM-X jest używany do transportu na duże odległości.

Zobacz odnośnik

Zastosowanie B

Zautomatyzowany transport materiałów w kanale i magazynie o szerokich korytarzach
 

Zadanie: Automatyczne wdrożenie wózków transpoprtowych w magazynie przepływowym oraz transport długodystansowy otrzymanych dużych worków (tzw big bag) do systemu transportu materiałów w celu dalszego transportu do miejsca użycia przez firmę z branży chemii specjalistycznej.

Zautomatyzowane wózki:
Zautomatyzowane wózki wysokiego składowania automatycznie i precyzyjnie umieszczają platformy transportowe w odpowiednich kanałach i transportują duże worki do odbioru przez stację systemu transportu materiałów, który umożliwia transport dużych worków do maszyn pompujących w celu dalszego przetwarzania. Wózki wysokiego składowania pozbywają się również pustych palet.

Zobacz odnośnik

Zastosowanie C

Zautomatyzowany transport materiałów za pomocą mobilnych i stacjonarnych systemów transportu

Zadanie: w pełni automatyczny transport palet za pomocą mobilnych i stacjonarnych systemów transportowych od produkcji aż po magazynowanie i odbiór, a także zapewnienie sekwencyjnego transportu do producenta soków owocowych.

Automatyzacja:
wyrafinowana koncepcja transportu materiałów (przenośniki łańcuchowe i wózki transportowe) łączy obszar produkcyjny z centrum logistycznym i zapewnia efektywne wykorzystanie budynku o powierzchni innej niż kwadrat. Zautomatyzowane wózki MX-X VNA pobierają towary z systemu transportu materiałów i są odpowiedzialne za ich przechowywanie i odbiór. Zautomatyzowane wózki wysokiego podnoszenia EGV-S organizują transport.

Systemy transportu bezzałogowego mogą być używane nie tylko dla dużych przewoźników. Małe ładunki (SC) są zazwyczaj łączone by stworzyć jeden ładunek i są następnie transportowane na regałach mobilnych (wózki o konstrukcji regałowej).

Ogólnie rzecz biorąc, obsługa dużych i małych ładunków w tradycyjnej automatyzacji ma następującą strukturę:
połączenie między wózkiem a ładunkiem jest wspólne dla obu.
punkt załadunku,wózekipunkt rozładunku.
W rezultacie wymagane są następujące trzy kroki procesu.

  1. ładowanie
  2. Transport
  3. Rozładunek

Ładowanie, transport i dostawa mogą odbywać się automatycznie; różnią się tylko punktem załadunku i dostawy.

Analiza potrzeb

Nasza oferta wspólnego przygotowania koncepcji i listy wymagań

Wspólnie z Tobą odpowiadamy na następujące pytanie: Jaki potencjał automatyzacji można odkryć w magazynie i logistyce produkcji - i co ostatecznie musi osiągnąć Twój system automatyzacji?

Rezultat: indywidualna lista wymagań oparta na Twoich potrzebach, którą możesz wykorzystać do zaproszenia do przetargu. Lista wymagań jest techniczną podstawą koncepcji automatyzacji.

Automatically successful
This site is protected by Friendly Captcha and the Friendly Captcha Privacy Policy applies.

Wymagania dla różnych poziomów automatyzacji

To, czy przeładunek odbywa się ręcznie, czy automatycznie, zależy przede wszystkim od warunków przestrzennych w obszarze produkcji, gdzie obszar ten należy uwzględnić w odniesieniu do tras. Istotną rolę odgrywają również wymagania dotyczące różnych wariantów sterowania, podobnie jak dostępne interfejsy między produkcją a zaopatrzeniem produkcji (np. w supermarketach).

Ręczna obsługa ładunku

  • Załadunek i rozładunek ramy i wózków przez operatora
  • Wystarczająco dużo miejsca na ramę, wózek i operatora
  • Punkt rozładunku nie musi być bezpośrednio dostępny
  • Trasa jest podobna do trasy konwencjonalnej wózka przemysłowego
  • Możne być połączony z przejazdem ręcznym lub automatycznym

Zautomatyzowana obsługa ładunku

  • Punkt rozładunku musi znajdować się bezpośrednio obok ciągnika
  • Wymagane przestrzeń ok. 1,5-krotna długość ciągnika na punkt rozładunkowy
  • W przypadku zewnętrznego przeładunku urządzenia o tej samej technologii co źródło (lub ręczne)
  • Trasa przejazdu może być znacznie węższa, ponieważ przestrzeń dla pracownika produkcji nie jest już wymagana
  • Można go łączyć z ręcznym lub automatycznym przejazdem

Sterowanie

Dostępne są różne elementy sterujące dla zautomatyzowanych zestawów transportowych. W przypadku dynamicznej nawigacji trasy wymagane jest połączenie z systemem zarządzania magazynem klienta. Oprogramowanie sterujące STILL E´tricc® przejmuje kontrolę nad zadaniami i usługami, takimi jak zarządzanie transportem i przygotowywanie zamówień transportowych, monitorowanie transportu, wizualizacja, diagnostyka i interfejsy hosta. Statyczna nawigacja na trasie wymaga jedynie niewielkiej ilości oprogramowania; można go również całkowicie kontrolować za pomocą Kanban.


Planowanie trasy

Istnieje kilka wariantów zautomatyzowanych zestawów transportowych. Ich wspólną cechą jest ich konfiguracja: zazwyczaj składają się one z ciągnika i optymalnie z czterech przyczep. Punkt załadunku i dostawy niekoniecznie muszą być identyczne. Proces transportu obejmuje różne kroki w zależności od stopnia automatyzacji:

  • Załadunek: można to zrobić ręcznie lub automatycznie
  • Transport: transport jest zautomatyzowany lub ręczny
  • Rozładunek: towary są przekazywane ręcznie lub automatycznie

Dostępnych jest kilka poziomów automatyzacji do wyboru w odniesieniu do trasy i obsługi ładunku. To, która z wersji będzie sprawdzać się najlepiej dla Twojej konkretnej operacji, należy indywidualnie zdefiniować po uprzedniej, intensywnej analizie przeprowadzonej przez eksperta.

1. Zautomatyzowany przejazd z ręcznym przeładunkiem

2. Przejazd ręczny z automatycznym przeładunkiem

3. Automatyczny przejazd z automatycznym przeładunkiem

Do jazdy zautomatyzowanej ciągnik ręczny jest wyposażony w zestaw automatyki. Zawiera wszystkie elementy potrzebne do automatyzacji, takie jak skanery laserowe, osobiste wyposażenie ochronne, WiFi i interfejsy oprogramowania. Zautomatyzowany zestaw transportowy jest kontrolowany ścieżką, co oznacza, że ​​jedzie do miejsca docelowego wzdłuż wcześniej zdefiniowanych tras.

Zautomatyzowana podróż z ręcznym przeładunkiem:

  • automatyczny ciągnik z ramą ręczną (rama E/B/C)
  • automatyczny przejazd do stacji z automatycznym zatrzymaniem na każdej stacji

Opcja 1:

  • Zautomatyzowana podróż ze stacji do stacji, niezależnie od tego, czy jakaś czynność wymaga wykonania, czy nie. Operator ręcznie naciska przycisk, aby wysłać ciągnik na następną stację.
Möglichkeit 1
  • Alternatywnie, wózek może być również prowadzony ręcznie między poszczególnymi stacjami (podwójne zastosowanie)
Dual Use
  • Zaleta: ręczny system kart Kanban może być nadal używany do późniejszej dostawy materiału

lubopcja 2:

  • wymaga pełnej kontroli systemu holownika wraz z zarządzaniem ruchem, zarządzaniem zamówieniami i interfejsem do systemu zarządzania magazynem. Zautomatyzowana podróż do następnej stacji, gdzie coś musi zostać załadowane lub rozładowane. Ręczne wznowienie podróży na stacji przez pracownika po załadowaniu lub rozładowaniu ram, kontynuacja podróży do następnej stacji, gdzie coś musi zostać załadowane lub rozładowane.
Möglichkeit 2

Podróż ręczna z automatycznym przeładunkiem:

  • ręczny ciągnik z automatyczną ramą (rama E/C)
  • ręczny przejazd do stacji
  • automatyczny załadunek i rozładunek ramy jest kontrolowany przez sterownik
Manuelle Fahrt

Automatyczna jazda z automatyczną obsługą ładunków:

  • automatyczny ciągnik z automatyczną ramą (rama E/C)
  • automatyczny przejazd do stacji
  • automatyczny rozładunek ramy jest następnie inicjowany przez system
Automatisierte Fahrt

W przypadku zautomatyzowanego zestawu transportowego (szczególnie podczas zautomatyzowanego przeładunku)potrzeba więcej miejsca w odniesieniu do długości zestawu.Musi istnieć możliwość zbliżenia się do punktów rozładunku, aby cały ciągnik był ustawiony całkowicie równolegle do punkt rozładunku. Wdrożenie zestawu transportowego zasadniczo łączy dostawę i wywóz z produkcji.Zautomatyzowane zestawy transportowe mają zatem określone wymagania dotyczące planowania trasy.


Czym jest system transportu bezzałogowego (DTS)?

System transportu bezzałogowego (DTS) składa się z co najmniej jednego wózka bezzałogowego (DTT), nadrzędnego kontrolera, sprzętu do rejestracji i transmisji danych, sprzętu do wykrywania infrastruktury i różnych urządzeń peryferyjnych. Ich głównym zadaniem jest zautomatyzowany transport materiałów. Systemy transportu bezzałogowego są również wykorzystywane do zadań serwisowych, takich jak monitorowanie, czyszczenie, informacje mobilne i wskazówki dla odwiedzających.

Bezzałogowy ciągnik to połączenie bezzałogowego wózka przemysłowego (ciągnik automatyczny) i zmiennej liczby przyczep.


Podsumowując: Istnieje wiele wariantów zautomatyzowanych zestawów transportowych w odniesieniu do trasy, przeładunku i kontroli i na pewno znajdziesz rozwiązanie, które idealnie pasuje do twoich potrzeb.



Pytania dotyczące automatyzacji

Wykorzystujemy naszą wiedzę, aby pomóc Ci przeanalizować procesy i zidentyfikować potencjał automatyzacji, aby przygotować Twoją firmę na nadchodzącą przyszłość.


Po otrzymaniu Twojego zapytania z przyjemnością prześlemy Ci bezpłatnie kartę danych technicznych do pobrania jako wprowadzenie do tematyki zautomatyzowanych zestawów transportowych.

Zamów rozmowę

Zwrot grzecznościowy*
This site is protected by Friendly Captcha and the Friendly Captcha Privacy Policy applies.

Dowiedz się więcej


Rozwiązania w zakresie zestawów transportowych od STILL

 

Słownik

Sterownik główny

Sterownik główny kontroluje wszystkie wózki pracujące w systemie. Pomaga operatorowi w ciągłej optymalizacji pracy. Łączy ogólny system hosta, taki jak system kontroli magazynu (WCS) lub system zarządzania magazynem (WMS), oraz rozmieszczone wózki.

Zestaw transportowy

Zestawy transportowe są pojazdami do transportu materiałów na poziomie jezdni. Na ogół składają się z ciągnika i jednej lub więcej przyczep, na których umieszczane są nośniki. Zarówno jazdę, jak i przeładunek można przeprowadzić ręcznie, częściowo lub całkowicie automatycznie.

Bezzałogowy system transportu

Bezzałogowe systemy transportu (Driverless Transport Systems - DTS) zdefiniowane są w następujący sposób zgodnie z wytyczną VDI 2510: Składają się z różnych komponentów, które muszą ze sobą współpracować w ściśle kontrolowany i skoordynowany sposób. Należą do nich główny sterownik, sprzęt do wykrywania i rejestrowania lokalizacji i pozycji wózków transportowych, sprzęt do przesyłania danych do i z wózków DTS, infrastruktura i urządzenia peryferyjne (np. stacje ładowania).

Podwójne zastosowanie

Bezzałogowe systemy transportu z funkcją podwójnego zastosowania mogą być używane w trybie automatycznym, a także z funkcjami sterowania ręcznego.

Kanban

Kanban to technika zarządzania zapasami i kontroli produkcji. Opiera się na zasadzie „przyciągania” i polega na tym, że konsument bierze od dostawcy materiał wymagany do produkcji. Po wykorzystaniu określonej ilości Kanban, konsument wysyła dostawcy „kartę Kanban” w celu ponownego podania ilości Kanban.