Wózki wysokiego składowania
Innowacje na każdym poziomie
Wózki wysokiego składowania STILL są wyjątkowe przede wszystkim dlatego, że mogą dźwigać ładunki do 1000 kg na maksymalną wysokość podnoszenia 13 m, co jest możliwe dzięki ogromnym udźwigom resztowym.
Podstawowa ciężarówka | Typ zastosowania | Specjalne / Załączniki | ||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
|
|
|
Kontakt
W celu uzyskania dalszych informacji prosimy o kontakt z naszymi konsultantami.
Zapytaj o: Wózki wysokiego składowania
Wypełnij formularz poniżej, skontaktujemy się z tobą.
Wózki wysokiego składowania STILL – prawdziwe reach trucki
Reach truck – to hasło, którym najczęściej posługują się klienci, mając na myśli wózki wysokiego składowania STILL. I nic dziwnego. Angielskojęzyczne słówko „reach” – sięgać, dosięgać, docierać – doskonale opisuje najważniejszy wyróżnik bocznych wózków widłowych STILL przeznaczonych do pracy z regałami wysokiego składowania. Dzięki swoim unikalnym parametrom pozwalają one operatorowi sięgać najwyższych kondygnacji regałów – bez konieczności podnoszenia wzwyż całej kabiny (inaczej niż na przykład w wózkach systemowych). Jest to możliwie dzięki: dostępności masztów, które po pełnym wysunięciu sięgają nawet kilkunastu metrów ponad poziom posadzki, oraz wysokim wartościom udźwigu resztkowego. Parametr ten opisuje, na jaką maksymalną wysokość można podnieść przy użyciu danego wózka widłowego ładunek konkretnej masy i wymiarów. Flagowy wózek wysokiego składowania STILL, FM-X, pozwala dźwigać ważące 1 000 kg palety na wysokość sięgającą 13 metrów. Imponujący zasięg wzwyż to najważniejsza, ale nie jedyna cecha wyróżniająca wózki widłowe wysokiego składowania STILL. Maksymalną efektywność obsługi ładunków na najwyższych kondygnacjach regałów gwarantują: szereg systemów wsparcia operatora oraz całościowa koncepcja ergonomii.
Systemy zwiększające wydajność wózków wysokiego składowania STILL
Innowacyjny system aktywnej stabilizacji ładunku ALS (z angielskiego Active Load Stabilisation) to wcielona w życie w wózkach wysokiego składowania STILL odpowiedź inżynierów firmy na typowy dla pracy na ostatnich kondygnacjach regałów problem wibracji. Dotąd obsługa ładunków na wysokości przekraczającej kilka metrów szła w parze z koniecznością wyczekania momentu ustania wynikających z praw fizyki drgań wyciągniętego masztu. Według przeprowadzonych przez firmę STILL badań, po podniesieniu obciążenia rzędu 1000 kg na wysokość 8,7 metra maszt typowego wózka wysokiego składowania drga w sposób uniemożliwiający precyzyjną i bezpieczną pracę przez ponad 25 sekund. Zastosowanie systemu aktywnej stabilizacji ładunku sprawia, że wibracje te ustają o 80 proc. szybciej. ALS działa na zasadzie wygenerowania przez hydrauliczny siłownik liniowy impulsu kompensującego drgania opisane przez umieszczone na maszcie czujniki. Efekt? Zamiast czekać przez niemal pół minuty, operator wózka widłowego bocznego może manipulować ładunkiem już po około 6 sekundach! W rezultacie znaczącemu skróceniu ulega czas potrzebny na wykonywanie zadań z obszaru obsługi regałów wysokiego składowania. W system aktywnej stabilizacji ładunku jest w standardzie wyposażony każdy reach truck STILL serii FM-X. Opcjonalnie dostępne są one także z: układem wstępnego wyboru wysokości podnoszenia Easy Target i Easy Target Plus oraz systemem Optispeed, uzależniającym prędkość przemieszczeń wideł od poziomu, na jakim się znajdują. Pozycjonowanie ładunku ułatwia także przesuw boczny, kamery oraz wskaźnik wysokości podnoszenia. W utrzymaniu wydajności pracy przez całą zmianę znaczenie mają nie tylko rozwiązania przyspieszające wykonywanie poszczególnych zadań realizowanych przez wózki wysokiego składowania, ale także usprawnienia zapewniające komfort i minimalizujące zmęczenie operatora. Boczne wózki widłowe STILL wyróżniają się także na tym polu.
Całościowa koncepcja ergonomii w wózkach wysokiego składowania STILL
Każdy wózek wysokiego składowania STILL można opisać terminem „ergonomic truck”. Realizowana w wózkach widłowych bocznych firmy całościowa koncepcja ergonomii zakłada stworzenie optymalnych warunków pracy dla operatora – poczynając od amortyzacji fotela redukującej wstrząsy nawet przy jeździe po nierównej nawierzchni z maksymalną prędkością; przez: system regulacji siedziska i płyty podłogowej pozwalający przyjąć wygodną pozycję niezależnie od wzrostu i budowy użytkownika; odchylane oparcie umożliwiające komfortowe śledzenie wzrokiem ładunku na najwyższych kondygnacjach regałów wysokiego składowania; aż po dostępny opcjonalnie dach ze szkła pancernego gwarantujący jednocześnie doskonałą widoczność w górę i zabezpieczający przed spadającymi przedmiotami. W czasach, gdy ze względu na demografię wykwalifikowani, zdrowi i zadowoleni pracownicy są szczególną wartością, rozwiązania, w które wyposażony może być każdy wózek widłowy boczny STILL, pozwalają dbać o dobre samopoczucie operatorów i umożliwiają im wydajną pracę przez całą zmianę bez zmęczenia.