Wózek systemowy do kompletacji MX-X
Perfekcyjna wydajność i komfort
- Optymalne użycie przestrzeni magazynowej: wysokość podnoszenia 18 m i najwyższe wartości udźwigu resztowego
- Szybkie pobieranie i składowanie: Aktywna Stabilizacja Ładunku (ALS) obniża drgania masztu
- Maksymalny możliwy komfort: przestronna i elastycznie regulowana kabina operatora
- Maksymalne prędkości jazdy: system Aktywnej Kompensacji Nierówności (AFC) niweluje nierówności posadzki
Zapytaj o: MX-X
Wypełnij formularz poniżej, skontaktujemy się z tobą.
Innowacyjna technologia i inteligentna budowa modułowa: wózek do kompletacji STILL MX-X z podnoszoną kabiną wyznacza nowe standardy. Zaprojektowany, aby podołać każdemu wyzwaniu - MX-X to pakiet wydajności dla każdej aplikacji. Tym samym wózek jest dokładnie dostosowany do indywidualnych potrzeb – od wymiarów do cech technicznych. Skupienie przede wszystkim na operatorze: przestronna i elastyczna adaptacja kabiny, intuicyjna obsługa i inteligentny system asysty zapewniają zawsze bezpieczeństwo, komfort i wydajną pracę.
Prędkość jazdy 14 km/h, podnoszenie na 18 m oraz najwyższe wartości udźwigów resztkowych na rynku czynią z MX-X mistrza przeładunku w najbardziej kompaktowym magazynie. Podczas gdy Aktywna Stabilizacja Ładunku (ALS) znacznie skraca proces składowania i pobierania nawet o 5% mechanizm obrotu karetki wideł pozwala na skrócenie dystansu kompletacji. Dzięki w pełni spawanej konstrukcji podnośnika pomocniczego MX-X osiąga maksymalną stabilność. Wózki do kompletacji STILL MX-X mogą być indywidualnie konfigurowane zgodnie z Twoimi wymaganiami i zachwycą Cię swoją doskonałą funkcjonalnością.
Simply easy
- Intuicyjne zrozumienie zasad działania pojazdu, a także bezpieczna i ergonomiczna praca dzięki kompaktowemu panelowi sterującemu z kolorowym wyświetlaczem, instrukcjom w formie obrazkowej i indywidualnemu definiowaniu ulubionych ustawień
- Zindywidualizowany i zoptymalizowany przestrzennie projekt kabiny operatora, z wielofunkcyjnymi poręczami i uchwytami umożliwiającymi mocowanie nośników małych ładunków w przedziale operatora
- Ergonomiczna kompletacja zamówienia: mała odległość pomiędzy kabiną operatora a nośnikiem ładunku gwarantuje optymalne przenoszenie mocy
Simply safe
- Podwójne zabezpieczenie: kontrolowane przez czujnik sterowanie dwuręczne oraz elektroniczny monitoring blokady akumulatora zapewniają bezpieczeństwo podczas pracy
- Pochłaniająca wstrząsy podłoga w kabinie operatora i przestrzeń dla stóp zwrócona w stronę ładunku zapewniają wysoki poziom komfortu i ochronę zdrowia użytkownika
- Zapobieganie wypadkom dzięki alarmowi ratunkowemu Rescue Alarm, światłom bezpieczeństwa Safety Light oraz opcjonalnej funkcji iGo pilot safety: system alarmowy o wysokiej czułości reaguje na nietypowe zachowania operatora w wąskich korytarzach, system oświetlenia zwiększa widoczność pojazdu dla osób trzecich, a system ochrony pieszego (PPE) zapobiega wypadkom spowodowanym przez nieuwagę
- Nieustanna wysoka wydajność przy niskim poziomie hałasu: szczególnie ciche silniki jezdne i podnoszące gwarantują minimalny wpływ hałasu na operatora
Simply connected
- Minimalizacja błędów przy jednoczesnym wzroście przepustowości dzięki użyciu systemu wspomagania nawigacji iGo pilot navigation, umożliwiającego automatyczne zbliżanie się do regału
- Skondensowany przegląd wszystkich istotnych informacji o pojeździe w aplikacji internetowej STILL neXXt fleet
- Optymalizacja przepływu towarów dzięki nieskomplikowanemu połączeniu z systemem zarządzania magazynem (WMS) klienta przy użyciu iGo pilot navigation interface
Simply powerful
- Maksymalna szybkość rotowania towarami dzięki opakowaniom o konfigurowalnej pojemności. Ponadto są dostępne różne opcje OptiSpeed zwiększające wydajność, np. system aktywnej stabilizacji ładunku Active Load Stabilisation (ALS), podczas pracy z funkcją popychania
- Maksymalna gęstość składowania: dzięki masywnemu podwoziu, wózek MX-X charakteryzuje się szczególnie wysokim udźwigiem resztkowym i może składować nawet ciężkie towary na dużej wysokości
- Szczególnie wysoki stopień wykorzystania przestrzeni ze względu na wysokość podnoszenia przekraczającą 18 metrów
- Kompensacja nierówności podłoża, nawet przy dużej prędkości jazdy, dzięki systemowi aktywnej kompensacji nierówności Active Floor Compensation (AFC), stanowiąca ekonomiczną alternatywę dla renowacji posadzki magazynu
- Pełna dostępność: wózek może być używany z różnymi typami akumulatorów (kwasowo-ołowiowymi i litowo-jonowymi) o napięciach 48 V i 80 V, stanowiąc tym samym prawdziwy zbiornik energii, nawet podczas pracy wielozmianowej
- Działając w trybie Blue-Q, wózek MX-X zaczyna oszczędzać energię po naciśnięciu jednego przycisku – bez żadnego spadku wydajnośc
Simply flexible
- Zindywidualizowane wózki do bardzo wąskich korytarzy z indywidualnie konfigurowanymi wymiarami pojazdu i wariantami kabiny umożliwiają wysokie upakowanie towarów w magazynie przy zachowaniu wysokiego stopnia wykorzystania zróżnicowanej przestrzeni, spełniającego wszystkie wymagania
- Wysoka funkcjonalność związana z dostępnością towarów: opcjonalne uchylne barierki boczne ułatwiają ergonomiczny dostęp do towarów, aż do ostatniego przedmiotu
Opcje doposażenia
Wyostrz zmysły: wesprzemy Cię, oferując szeroką gamę inteligentnych systemów i funkcji wspomagających operatora, które znacznie ułatwią Twoją codzienną pracę. Dzięki nim praca będzie niemęcząca, bezpieczniejsza, wygodniejsza i wydajniejsza - w każdej sytuacji.
Wizualny system ostrzegawczy aby ograniczyć wypadki
Niebieskie światło ostrzegawcze STILL SafetyLight 4plus znacznie zwiększa bezpieczeństwo pracy w miejscach powodujących dezorientację lub w przypadku dużej ilości zakrętów. Niebieskie punkty świetlne wyświetlane są w kierunku jazdy na odległość ok. 5 m od wózka i ostrzegają o zbliżającym się urządzeniu, zapobiegając w ten sposób kolizjom.
Dowiedz się więcejSześć za jednym zamachem
Zoptymalizowane drogi hamowania: na końcu korytarza wózek widłowy zwalnia łagodnie w stosunku do prędkości i wysokości podnoszenia, co zwiększa wydajność przeładunkową.
Automatyczne dostosowywanie prędkości: w określonych strefach, dostosowywanie prędkości można ustawić automatycznie w oparciu o warunki podłoża.
Ograniczenie wysokości: Regulowane ograniczenie wysokości umożliwia optymalne wykorzystanie przestrzeni pod dachem w halach o różnej wysokości.
Zapobieganie kolizjom: możliwość zdefiniowania znanych przeszkód. Operator nie musi zapamiętywać wszystkich szczegółów systemu i może skupić się na swojej pracy.
Asystent wyjazdu z korytarza: Możliwość zablokowania kierowania na określonym odcinku, np. podczas wyjazdu z korytarza, aby zapobiec kolizji.
Dobór pozycji: dobór umożliwia ukierunkowany ruch w określone, często używane pozycje, np. w punktach transferu.
Dowiedz się więcejMobilny zintegrowany system bezpieczeństwa osobistego niezawodnie rozpoznaje osoby w wąskich korytarzach i zatrzymuje wózek, zanim dojdzie do wypadku. W połączeniu z systemem bezpieczeństwa osobistego możliwe jest również automatyczne hamowanie na końcu korytarza.
Dowiedz się więcejInteligentny ratownik w nagłych przypadkach: jeśli operator wykona nietypową czynność, która wskazuje nagły przypadek medyczny, uruchomi się akustyczny i optyczny sygnał alarmowy, aby ostrzec o sytuacji współpracowników.
Dowiedz się więcejW razie potrzeby można ograniczyć korzystanie z wózka do określonych osób lub grup osób poprzez autoryzację dostępu. Można zdecydować, czy dostęp ma być udzielany za pomocą stacyjki, czy za pomocą systemu kodów cyfrowych z dziesięcioma konfigurowalnymi kodami dostępu.
Dowiedz się więcejWózek jest wyhamowywany automatycznie podczas jazdy, jeśli zbliża się do końca korytarza. Istnieje pięć różnych opcji:
- Z redukcją prędkości na obu końcach otwartego korytarza Zawsze istnieje możliwość jazdy z maksymalną prędkością w kierunku środka korytarza. Od początku strefy końcowej korytarza prędkość jest redukowana do 2,5 km/h.
- Z bezwzględnym zatrzymaniem: Redukcja prędkości na końcu korytarza otwartego oraz redukcja prędkości i bezwzględne zatrzymanie na końcu korytarza zamkniętego. Zawsze istnieje możliwość jazdy z maksymalną prędkością w kierunku środka korytarza. Od początku strefy końca korytarza prędkość jest redukowana do 2,5 km/h. Na końcu korytarza zamkniętego wózek jest wyhamowywany do zatrzymania z bezwzględnym zatrzymaniem. Ruch pozycjonujący w kierunku końca korytarza jest możliwy po naciśnięciu przycisku potwierdzenia.
- Z zatrzymaniem na obu końcach otwartego korytarza. Zawsze istnieje możliwość jazdy z maksymalną prędkością w kierunku środka korytarza. Urządzenie jest wyhamowywane aż do zatrzymania na początku strefy końcowej korytarza. Nasi technicy mogą ustawić parametry umożliwiające kontynuowanie jazdy z prędkością zredukowaną do 2,5 km/h w kierunku końca korytarza.
- Z zatrzymaniem i bezwzględnym zatrzymaniem: Zatrzymanie na końcu otwartego korytarza, jak również zatrzymanie się i bezwzględnie zatrzymanie na końcu zamkniętego korytarza. Zawsze istnieje możliwość jazdy w kierunku środka korytarza z maksymalną prędkością. Wózek jest wyhamowywany aż do zatrzymania na początku strefy końcowej korytarza. Nasi technicy mogą ustawić parametry umożliwiające kontynuowanie jazdy z prędkością zredukowaną do 2,5 km/h w kierunku końca korytarza. Wózek jest wyhamowywany aż do zatrzymania na końcu zamkniętego korytarza, a następnie za pomocą przycisku potwierdzenia można wykonać ruch pozycjonujący w kierunku końca korytarza.
- Z bezwzględnym zatrzymaniem na końcach zamkniętego korytarza i redukcją prędkości na końcach otwartego korytarza. Zawsze istnieje możliwość jazdy z maksymalną prędkością w kierunku środka korytarza. Od początku stref końca korytarza, urządzenie jest wyhamowywane na końcu otwartego korytarza do 2,5 km/h i zatrzymywane na końcu zamkniętego korytarza. Wóżek zostaje dopuszczony do dalszej jazdy za pomocą przycisku potwierdzenia, aby opuścić korytarz z maksymalną prędkością 2,5 km/h.
Jak jazda po puchu:
chroniona przed wstrząsami podłoga kabiny odciąża pracownika, a duży pedał nożny pozwala przyjąć wygodną pozycję i ją zmieniać.
Dowiedz się więcejSeryjnie wbudowany czujnik wysokości podnoszenia LED zapewnia najwyższą precyzję od pierwszego milimetra. System pracuje z dokładnością +/- 5 mm. Operator widzi wysokość podnoszenia na wyświetlaczu. Dzięki temu w każdym momencie zna wysokość wideł i jest w stanie w pewny sposób stwierdzić, że nie dotknie regału podczas podnoszenia palety.
Dowiedz się więcejWyjątkowe na skalę światową: aktywna stabilizacja ładunku w wąskich korytarzach
Oszczędność czasu przy składowaniu i pobieraniu: ciężkie ładunki powodują powstanie drgań na dużych wysokościach podnoszenia w wózku MX-X. Trzeba wówczas odczekać, aż wstrząsy ustąpią. Opcjonalny system ALS przeciwdziała temu poprzez dodatkowe podnoszenie, aby zredukować wstrząsy i czas oczekiwania. Dzięki temu praca jest znacznie przyjemniejsza a wydajność przeładunkowa wzrasta nawet o 5%. System ten umożliwia szybkie i bezpieczne ruchy transportowe, które są optymalnie dostosowane do wysokości podnoszenia i ładunku.
Dowiedz się więcejWsparcie nawigacyjne dla operatora
System optymalizuje dojazd do celu poprzez automatyczne zatrzymanie wideł w poziomej i pionowej pozycji docelowej. Pozycjonowanie odbywa się za pomocą pomiaru odległości i porównania z aktualną pozycją (z użyciem transponderów RFID lub kodów kreskowych). OptiSpeed 4.0 rozróżnia pomiędzy załadunkiem, rozładunkiem i kompletacją zamówień w pozycji docelowej i automatycznie dostosowuje wysokość podniesienia wideł.
Prosta obsługa: ręczne wprowadzanie danych o miejscu składowania lub pobieranie danych z systemu zarządzania magazynem; obsługa przez naciśnięcie dźwigni jazdy.
Wysoka wydajność: wózek przemieszcza się optymalną trasą do celu - niezależnie od doświadczenia i wiedzy operatora.
Wysoka precyzja: wózek porusza się dokładnie do pozycji palety - ruchy wideł poza cel nie są możliwe, co eliminuje nieprawidłowe składowanie i pobieranie.
Dowiedz się więcejKto jest upoważniony do korzystania z wózka widłowego i do jakiego obszaru zastosowania? Jak wygląda wydajność wózka? Kiedy nastąpił wstrząc i wypadek? Rzeczy, które stosunkowo łatwo jest kontrolować użytkując tylko kilka wózków widłowych, stają się o wiele bardziej złożone i trudne do uregulowania, kiedy wielkości floty rośnie. Rozwiązaniem jest nasz inteligentny system zarządzania flotą FleetManager. To innowacyjne oprogramowanie umożliwia kontrolę całej użytkowanej floty wydajniej i skuteczniej niż kiedykolwiek.
FleetManager składa się z kilku modułów:
- Autoryzacja dostępu
- Analiza danych operacyjnych
- Wykrywanie wypadków z reakcją wózka (np. pełzająca, niska prędkość)
- Rozpoznawanie obciążenia za pomocą czujnika ciśnienia w układzie hydraulicznym podnoszenia bez wskazania masy na wyświetlaczu i dwóch kart danych
- Wykrywanie wstrząsów w połączeniu z FleetManager: wózek widłowy wykrywa potencjalną kolizję i przełącza się na tryb pełzania, emituje sygnał dźwiękowy lub wyłącza się całkowicie
- Możliwość konfigurowania zgodnie z życzeniem klienta
Czytnik karty dostępu do FleetManagera jest łatwo dostępny po lewej stronie obok kolumny kierownicy. Dostęp do FleetManagera wymaga specjalnej autoryzacji.
Dowiedz się więcejInteligentna orientacja: wózki widłowe, które poruszają się z wymuszonym sterowaniem indukcyjnym lub mechanicznym rozpoznają, czy znajdują się we właściwym korytarzu magazynu, dzięki bezdotykowej detekcji korytarza.
Dowiedz się więcejMaksymalna wydajność przeładunkowa: STILL OptiSpeed
Kompleksowe systemy wspomagania sprzętowego i programowego, które optymalizują przemieszczanie się wózków niezależnie od obciążenia. Zwiększa to znacznie wydajność przeładunkową.
Z wykrywaniem obciążenia i inteligentnym wykresem obciążenia dla zwiększenia wydajności przeładunkowej.
Maksymalna wydajność przeładunkowa: STILL OptiSpeed
Kompleksowe systemy wspomagania sprzętowego i programowego, które optymalizują przemieszczanie się urządzeń niezależnie od obciążenia. Zwiększa to znacznie wydajność przeładunkową.
System łączy zalety OptiSpeed 3.1 z czujnikiem masy: oprócz sygnałów wizualnych i akustycznych w przypadku osiągnięcia określonych wartości granicznych, przekroczenie dopuszczalnej masy ładunku uruchamia zatrzymanie jazdy i podnoszenia.
Ponadto system oblicza idealne ruchy transportowe i optymalizuje je na podstawie wysokości podnoszenia i ładunku.
Dzięki temu osiągane są większe prędkości przy pustych przejazdach lub podczas załadunku i kompletacji.
Widły w górę, prędkość w dół:
Większe bezpieczeństwo, mniej uszkodzeń ładunku i zapewnienie prawidłowego użytkowania pojazdu - to zalety oferowane przez system redukcji prędkości przy podniesionej karetce wideł. Gdy tylko widły osiągną wysokość 500 mm (lub inny określony próg), prędkość wózka jest automatycznie zmniejszana. Nawet jeśli operator zapomni, że nie powinien jeździć z podniesionym ładunkiem, system wspomagania go spowalnia, gwarantując bezpieczną obsługę ładunku i pojazdu.
Dowiedz się więcejDokument do pobrania jest aktualną wersją instrukcji obsługi standardowego pojazdu. Nie zawiera opisów wyposażenia specjalnego (UPA).
Aby uzyskać instrukcję do konkretnego wózka na podstawie jego roku produkcji i numeru seryjnego skontaktuj się z działem obsługi posprzedażowej STILL.
Model | Maksymalny udźwig (kg) | Maksymalna wysokość podnoszenia (mm) | Prędkość jazdy (km/h) | Napięcie (V) |
---|---|---|---|---|
MX-X / Li-Ion | 1.500 | 18110 | 14 | 48 / 80 |
MX-X iGo systems | 1.400 | 14000 |