Bezpieczeństwo zautomatyzowanych rozwiązań STILL
Jak bezpieczne są zautomatyzowane zestawy transportowe?
Wydajność i obszary zastosowania systemów transportu bezzałogowego (DTS) wzrosły w ostatnich latach. Systemy automatyczne są również coraz częściej stosowane w sektorze intralogistyki, w tym zautomatyzowane zestawy transportowe. Jednak temat „automatyzacji” wiąże się obecnie również z obawami użytkowników, zwłaszcza w odniesieniu do aspektów bezpieczeństwa. Szereg inteligentnych rozwiązań programistycznych zapewnia bardzo wysoki poziom bezpieczeństwa.
Wszystkie nasze systemy transportu bezzałogowego zostały wielokrotnie wypróbowane i przetestowane. Podobnie jak wszystkie urządzenia STILL, nasze zautomatyzowane zestawy wykorzystują również naszą sprawdzoną technologię czujników, która zapewnia najwyższy poziom bezpieczeństwa dla operatora, produktów i sprzętu przez cały czas.
Analiza potrzeb
Nasza oferta wspólnego przygotowania koncepcji i listy wymagań
Wspólnie z Tobą odpowiadamy na następujące pytanie: Jaki potencjał automatyzacji można odkryć w magazynie i logistyce produkcji - i co ostatecznie musi osiągnąć Twój system automatyzacji?
Rezultat: indywidualna lista wymagań oparta na Twoich potrzebach, którą możesz wykorzystać do zaproszenia do przetargu. Lista wymagań jest techniczną podstawą koncepcji automatyzacji.
Bezzałogowe systemy transportowe podlegają wysokim wymaganiom bezpieczeństwa. Dlatego bezzałogowy wózek transportowy STILL jest wyposażony w różne elementy bezpieczeństwa, które uwzględniają te wymagania i automatycznie lub poprzez ręczną aktywację zatrzymują wózek w potencjalnie niebezpiecznych sytuacjach.
Nasze wózki posiadają również elementy bezpieczeństwa, które ostrzegają o różnych ruchach wózka, takich jak skręty lub podnoszenie i opuszczanie ładunków. Te zabezpieczenia sprawiają, że bezzałogowy wózek transportowy jest wyjątkowo bezpiecznym środkiem transportu, zwłaszcza w porównaniu z konwencjonalnymi wózkami widłowymi.
Wszystkie elementy bezpieczeństwa zainstalowane w DTS są zgodne z normą europejską EN 1525.
Wózki wyposażone są w różne funkcje bezpieczeństwa w zależności od rodzaju pojazdu, obszaru zastosowania i indywidualnych wymagań systemowych.
Obejmują one:
- laserowe skanery bezpieczeństwa do ochrony osobistej
- przycisk zatrzymania awaryjnego
- wizualne sygnały ostrzegawcze
- akustyczne sygnały ostrzegawcze
Laserowe skanery bezpieczeństwa
Bezpieczeństwo wózka zapewniają dwa laserowe skanery bezpieczeństwa. Czujniki te opracowano w celu identyfikacji nieoczekiwanych obiektów w polu skanera poziomego. Skaner laserowy ma dwa pola bezpieczeństwa, pole ochronne i pole ostrzegawcze.
Pole ostrzegawcze jest dłuższe i szersze niż pole ochronne. Po wykryciu obiektu ciężarówka zmniejsza prędkość jazdy poniżej normalnej prędkości marszu. Jeśli obiekt zostanie wykryty w polu ochronnym, przekaźnik bezpieczeństwa wyzwala zatrzymanie awaryjne. Pole bezpieczeństwa znajduje się na wysokości 150–160 mm. Po usunięciu obiektu z obszaru skanera lub po odejściu osoby ciężarówka automatycznie wznawia pracę.
Przycisk zatrzymania awaryjnego
Przycisk zatrzymania awaryjnego umożliwia operatorowi ręczne zatrzymanie wózka w sytuacji awaryjnej.
Optyczne i dźwiękowe sygnały ostrzegawcze
Dźwiękowy sygnał ostrzegawczy rozbrzmiewa, gdy ciężarówka się porusza. Lampki ostrzegawcze i wskaźniki wskazują ruchy pojazdu, takie jak jazda do przodu, skręty, obsługa ładunku lub błędy.
Oprócz ogólnych przepisów bezpieczeństwa, których pracownicy muszą przestrzegać podczas obsługi sprzętu i wózków podczas codziennych czynności, obowiązują dodatkowe zasady dotyczące korzystania ze zautomatyzowanych rozwiązań, takich jak systemy transportu bezzałogowego. Na przykład, należy wprowadzić środki ochronne dla możliwych punktów zgniecenia lub ścinania, a w przypadku procesów automatycznego opuszczania i podnoszenia oraz automatycznych procesów załadunku i rozładunku może być konieczne zastosowanie awaryjnych urządzeń zatrzymujących.
Ogólne przepisy bezpieczeństwa mogą obejmować:
- z ciągników mogą korzystać wyłącznie przeszkoleni i upoważnieni pracownicy posiadający odpowiednie uprawnienia
- podczas załadunku i rozładunku należy nosić rękawice ochronne (ręczne przenoszenie ładunku)
Półautomatyczne i w pełni zautomatyzowane koncepcje zestawów transportowych zostały już stworzone zaprogramowane z licznymi zaprogramowanymi, zautomatyzowanymi procesami, dzięki czemu zwalniają one operatora z obowiązku przestrzegania wielu procedur bezpieczeństwa. Na przykład są one wyposażone w system rozpoznawania osób i urządzenie ostrzegające o uruchomieniu, a także bardzo powolne automatyczne przyspieszanie w celu ochrony przyczep, które są obowiązkowe dla systemów bezzałogowych zgodnie z DIN EN 1525.
Podczas korzystania ze zautomatyzowanych zestawów transportowych obowiązują następujące dodatkowe zasady bezpieczeństwa:
- tylko pracownicy, którzy przeszli intensywne szkolenie w zakresie obsługi zautomatyzowanych zestawów transportowych, mogą obsługiwać sprzęt
- pracownicy muszą przejść szkolenie w zakresie korzystania z systemów zarządzania magazynem i odpowiedniego oprogramowania</ li >
Podsumowując: dzięki zaawansowanym systemom bezpieczeństwa i funkcjom, zautomatyzowane zestawy transportowe są inteligentnymi asystentami w logistyce produkcji i zapewniają bardzo wysoki poziom bezpieczeństwa.
Wykorzystujemy naszą wiedzę, aby pomóc Ci przeanalizować procesy i zidentyfikować potencjał automatyzacji, aby przygotować Twoją firmę na nadchodzącą przyszłość.
Po otrzymaniu Twojego zapytania z przyjemnością prześlemy Ci bezpłatnie kartę danych technicznych do pobrania jako wprowadzenie do tematyki zautomatyzowanych zestawów transportowych.
Zamów rozmowę
Słownik
Sterownik główny
Sterownik główny kontroluje wszystkie wózki pracujące w systemie. Pomaga operatorowi w ciągłej optymalizacji pracy. Łączy ogólny system hosta, taki jak system kontroli magazynu (WCS) lub system zarządzania magazynem (WMS), oraz rozmieszczone wózki.
Zestaw transportowy
Zestawy transportowe są pojazdami do transportu materiałów na poziomie jezdni. Na ogół składają się z ciągnika i jednej lub więcej przyczep, na których umieszczane są nośniki. Zarówno jazdę, jak i przeładunek można przeprowadzić ręcznie, częściowo lub całkowicie automatycznie.
Bezzałogowy system transportu
Bezzałogowe systemy transportu (Driverless Transport Systems - DTS) zdefiniowane są w następujący sposób zgodnie z wytyczną VDI 2510: Składają się z różnych komponentów, które muszą ze sobą współpracować w ściśle kontrolowany i skoordynowany sposób. Należą do nich główny sterownik, sprzęt do wykrywania i rejestrowania lokalizacji i pozycji wózków transportowych, sprzęt do przesyłania danych do i z wózków DTS, infrastruktura i urządzenia peryferyjne (np. stacje ładowania).
Podwójne zastosowanie
Bezzałogowe systemy transportu z funkcją podwójnego zastosowania mogą być używane w trybie automatycznym, a także z funkcjami sterowania ręcznego.