Fredells Byggvaruhus: Wydajność i ergonomia dla e-commerce
Branża: Budowlana
Firma: Fredells Byggvaruhus
Wyzwanie: Obsługa stacjonarnego sklepu DIY oraz internetowych zamówień klientów z jednego magazynu
Rozwiązanie: Zaprojektowanie procesów transportowych w sposób pozwalający prowadzić jednoczesną obsługę dwóch ciężarówek wewnątrz obiektu
Produkt: Czołowe wózki elektryczne RX 60-50, oprogramowanie FleetManager 4.x
Charakterystyka obiektu
Fredells Byggvaruhus to najstarsza i najznaczniejsza pod względem asortymentu produktów konstrukcyjnych sieć sklepów z narzędziami i materiałami budowlanymi w Szwecji. Założona w 1903 roku przez Fabiana Fredella pozostaje w rękach jego rodziny po dziś dzień – dyrektorem zarządzającym jest dziś praprawnuk założyciela i jego imiennik. Firma zatrudnia łącznie 220 osób i w skali roku osiąga obroty na poziomie 700 mln koron szwedzkich. Marka działa w oparciu o dwa sklepy stacjonarne – w położonym pod samym Sztokholmem Sickla oraz leżącej w regionie Uppsala miejscowości Kvista. – Market w Sickla ma rozległy dział ze sprzętem do wycinki oraz obszerne strefy do prezentacji kuchni, łazienek, drzwi, okien, podłóg, farb, narzędzi i wyposażenia ogrodów. Otwarty w 2012 r. sklep w Kvista koncentruje się na narzędziach i sprzęcie do drewna, zajmuje więc znacznie mniejszą powierzchnię – mówi Jerry Knutsson Åhlund, zastępca dyrektora ds. pojazdów i transportu. Od 2017 roku Fredells prowadzi także sprzedaż internetową, dzięki czemu dociera ze swoją ofertą do klientów w całym kraju.
Wdrożone rozwiązanie
Połączony z magazynem głównym market w podsztokholmskim Sickla liczy 55 tys. mkw. powierzchni i jest w stanie obsługiwać jednocześnie dostawy do sklepu oraz kompletację indywidualnych zamówień klientów robiących zakupy w Internecie. Załadunek i rozładunek odbywają się wewnątrz obiektu, zaprojektowanego tak, by bez problemu mogły wjechać do niego dwie ciężarówki jednocześnie. – Procesy transportu wewnętrznego w Fredells obsługują łącznie 23 udostępnione na podstawie leasingu wózki elektryczne wózki czołowe typu RX 60 50 o udźwigu maksymalnym na poziomie 5 ton. To dość dużo, by przewozić zapełnione materiałami budowlanymi palety – mówi Eliza Świętochowska, Dyrektor Działu Wynajmu STILL Polska. Każdy z nich dziennie pracuje przez około 5 godzin. Dostawca zintegrował z systemem STILL Fleet Manager ostatnio dodane do niej wózki. Zapewnia także jej serwisowanie z pomocą techników stacjonujących w bezpośredniej bliskości placówki.
Efekty wdrożenia
Parametry wózków dobrano tak, żeby zapewnić nie tylko sprawną obsługę dostaw i zamówień, ale także zagwarantować operatorom ergonomię pracy. – Nasz wybór padł na wózki z wygodnymi, amortyzowanymi fotelami. Na dłuższą metę pozwala to zmniejszyć liczbę zwolnień lekarskich, co ostatecznie przekłada się na pewność szybkiej obsługi naszych klientów - mówi Jerry Knutsson Åhlund. Najnowsze wózki zintegrowano pilotażowo z systemem STILL Fleet Manager. – To bardzo pomocne rozwiązanie – mówi Åhlund. – Jesteśmy w stanie łatwo sprawdzić kiedy i przez jaki czas korzystano z wózków oraz – w efekcie – gdzie można szukać oszczędności. Znacząco ułatwia to planowanie budżetu – dodaje.