Nowy standard w kompletacji!
STILL prezentuje najnowocześniejszą flotę wózków kompletacyjnych na świecie.
Efektywna realizacja procesów logistycznych ma szczególne znaczenie w branżach, gdzie czas dostawy jest podstawą budowania przewagi konkurencyjnej. Firma STILL przeanalizowała potencjał optymalizacji w poszczególnych zadaniach kompletacyjnych i - uwzględniając wymagania nowoczesnej logistyki - zidentyfikowała możliwości usprawnień w tym obszarze.
Efektem jest cała gama nowych produktów wyróżniających się maksymalną wydajnością, wykorzystaniem innowacyjnych technologii i najwyższą ergonomią pracy. Flotę kompletacyjną STILL tworzą: przeznaczony do wąskich korytarzy roboczych MX-X, wózek do kompletacji pionowej serii EK-X, zdobywający liczne nagrody branżowe autonomiczny wózek do kompletacji poziomej iGo neo CX 20 oraz wszechstronny, wielowariantowy OPX.
Zapraszamy do zapoznania się z naszą flotą wózków do kompletacji!
Przegląd najnowocześniejszej floty wózków kompletacyjnych na świecie
Mistrz przeładunku w magazynach o dużej gęstości składowania
- Optymalne wykorzystanie miejsca magazynowego: Wysokość podnoszenia 18 metrów i najwyższy udźwig resztkowy
- Szybki załadunek i wyładunek z magazynu: aktywny system stabilizacji ładunku (ALS) redukuje wibracje masztu
- Najwyższy komfort obsługi: Przestronna kabina operatora z możliwością elastycznej konfiguracji i z intuicyjnymi elementami obsługi
- Największa wydajność: pakiety serwisowe z możliwością indywidualnej konfiguracji zgodnie z Twoimi potrzebami
- Lekka i bezpieczna praca: Inteligentne systemy wsparcie operatora takie jak OptiSafe i OptiSpeed 4.0
Dzięki modułowej konstrukcji wózek dokładnie odpowiada wymaganiom klienta - zarówno w zakresie wymiarów, jak i technicznych funkcjonalności.
Perfekcyjna wydajność i komfort
Innowacyjne technologie i przemyślana modułowość: Wózek do wąskich korytarzy roboczych STILL MX-X z widłami obrotowo-przesuwnymi lub teleskopowymi oraz udźwigiem do 1500 kg wytycza standardy w zakresie łatwości obsługi i wydajności pracy. Skonstruowany, aby w optymalny sposób podołać każdemu wyzwaniu w magazynie z wąskimi korytarzami, MX-X przekonuje możliwością dopasowania do wielu profili zastosowań.
Najważniejszy jest operator: Obszerna kabina operatora z możliwością elastycznej konfiguracji, intuicyjna obsługa i inteligentne systemy wsparcia gwarantują bezpieczną, przyjemną i wydajną pracę podczas całej zmiany.
Prędkość do 14 km/h, wysokość podnoszenia 18 m oraz najwyższy udźwig resztkowy na rynku czynią z MX-X mistrza przeładunku w magazynach o dużej gęstości składowania. Dostępny opcjonalnie aktywny system stabilizacji ładunku (ALS) przyspiesza odczuwalnie obsługę wielokondygnacyjnych regałów – nawet o 5% . Widły obrotowo-przesuwne i gwarantująca maksymalną stabilność konstrukcja mechanizmu dodatkowego podnoszenia zapewniają jeszcze dalej idące oszczędności. Dzięki tym wszystkim usprawnieniom oraz możliwości indywidualnego dostosowania do potrzeb przedsiębiorstwa, wózek systemowy MX-X marki STILL zachwyca znakomitą wydajnością pracy.
Tak mówią nasi klienci o serii MX-X
Świetna wydajność i komfort – MX-X sprawdza się u dostawcy usług logistycznych SCHUON
W centrum dystrybucyjnym obsługującym nawet 20 000 przesyłek tygodniowo wydajność przeładunku jest kluczowym czynnikiem doboru wyposażenia. MX-X przekonuje do siebie nie tylko osiągami w tym zakresie, ale także znaczną poprawą ergonomii pracy.
Zapraszamy do zapoznania się z opisem tego wdrożenia.
Gebr. Schuon Logistik GmbH to działająca od 1951 roku niemiecka firma zajmująca się magazynowaniem, obsługą łańcuchów dostaw, doradztwem oraz outsourcingiem logistycznym. W zakresie floty wózków widłowych i infrastruktury magazynowej jest od wielu lat kompleksowo obsługiwana przez STILL.
W mieszczącym się przy głównej siedzibie przedsiębiorstwa, działającym w trybie just-in-time centrum dystrybucyjnym ze 140 tysiącami miejsc paletowych i 20 tysiącami obsługiwanych tygodniowo przesyłek, rację bytu mają tylko najbardziej wydajne rozwiązania. Dlatego zaraz po pojawieniu się ulepszonego MX-X, wózka systemowego STILL do kompletacji pionowej i zastosowania w wąskich alejkach, firma zdecydowała się na jego wypróbowanie. 65 spośród 140 tysięcy miejsc paletowych magazynu Haiterbach mieści się w systemie wysokiego składowania zlokalizowanym w głównej hali centrum. Liczące 17,2 m wysokości regały podzielone są 30 wąskimi alejkami. System wysokiego składowania w siedzibie Schuon Logistik powstał jako element kompleksowej obsługi intralogistycznej firmy prowadzonej przez STILL.
"Znając dokładnie specyfikę procesów transportu wewnętrznego w tym obiekcie, wiedzieliśmy jak duże korzyści w zakresie wydajności można uzyskać dzięki zastosowaniu ulepszonych wózków systemowych linii MX-X" – mówi Michał Stanisławski, Dyrektor Działu Advanced Applications STILL Polska. "Dlatego też w grudniu 2016 roku zaproponowaliśmy klientowi przetestowanie wchodzących wówczas na rynek zmodernizowanych rozwiązań" – relacjonuje. Prowadzone po szynie pojazdy VNA umożliwiają obsługę regałów do 18 m wysokości i są wyposażone w szereg usprawnień zwiększających komfort i efektywność pracy.
Wzorem reach trucków najnowszej generacji, zmodernizowane wózki MX-X wzbogacono o system ALS, służący aktywnemu tłumieniu drgań masztu. Hydrauliczny układ kontrolny kompensuje wibracje generowane podczas pobierania bądź składowania ładunku na najwyższych kondygnacjach regałów. W efekcie, zadania tego typu zabierają 5 proc. czasu mniej. Przy skali działalności Schuon Logistik, w ciągu miesiąca przekłada się to na możliwość obsłużenia 4 tysięcy ładunków więcej. "Przeprojektowanie mechanizmu podnośnika nie tylko zwiększyło stabilność kabiny oraz jej rozmiary, ale także pozwoliło na zmniejszenie odległości między nią a końcem palety" - mówi Michał Stanisławski. "W parze z wychylaną barierką, rozwiązanie znacząco poprawia komfort pracy operatora, minimalizując zmęczenie i dodatkowo zwiększając produktywność" – dodaje Dyrektor Działu Advanced Applications STILL Polska.
W firmach sektora TSL obsługujących w ciągu roku przeszło milion przesyłek nawet kilkuprocentowa poprawa wydajności podstawowych procesów przekłada się na realne oszczędności. Drobne na pozór usprawnienia - jak tłumienie drgań masztu czy polepszenie ergonomii pracy – sprawiają, że kompletacja przebiega szybciej i jest mniej męcząca, a inwestycja w nowe maszyny osiąga relatywnie krótki czas zwrotu.
"Z nowym MX-X czas dojazdu do odpowiedniej półki jest krótszy. Zwiększa się także płynność dostarczania palet do punktu przeładunkowego po ich pobraniu" – mówi Horst Schuon, dyrektor zarządzający Gebr. Schuon Logistik GmbH. W przypadku przedsiębiorstw działających na tak dużą skalę, wyposażenie magazynu w najnowsze osiągnięcia techniki intralogistycznej po prostu się opłaca.
"Testy w warunkach intensywnej eksploatacji właściwej podmiotom świadczącym usługi outsourcingu transportu wewnętrznego pokazały, że koncepcja maksymalizująca wydajność i ergonomię pracy jest trafną odpowiedzią na potrzeby rynku. Zmodernizowane wózki do kompletacji pionowej serii MX-X gwarantują sprawną obsługę ładunków i komfort operatora, kluczowe dla skutecznej pracy w działającym na dużą skalę centrum dystrybucyjnym" - podsumowuje Michał Stanisławski.
EK-X - nowy wymiar kompletacji
Prawdziwy król wąskich korytarzy magazynowych: wózek do pionowej kompletacji zamówień EK-X ustanawia nowe standardy w odniesieniu do wydajności, wysokości podnoszenia, udźwigu resztkowego, funkcjonalności i ergonomii.
- Optymalne wykorzystanie miejsca magazynowego: wysokość kompletacji do 12 metrów
- Maksymalna swoboda ruchów dzięki dużej i przestronnej kabinie
- Optymalne dostosowanie do każdego magazynu: rozwiązania na miarę dzięki modułowej budowie
EK-X oferuje nowy wymiar efektywnego przeładunku towarów dzięki prędkościom jazdy do 13 km/h oraz prędkościom podnoszenia do 0,4 m/s. Dzięki systemowi OPTISPEED ten kompaktowy wózek magazynowy może przemieszczać się podczas pracy z maksymalnymi możliwymi prędkościami roboczymi, bez pogarszania bezpieczeństwa jazdy. Wózek zapewnia doskonałą widoczność otoczenia jak również imponującą, maksymalną wysokość kompletacji towarów wynoszącą 12 metrów oraz przestronną, amortyzującą wstrząsy kabinę operatora.
Jednym słowem EK-X to najszybszy sposób na uzyskanie najbardziej efektywnej i przyjaznej dla operatora kompletacji zamówień w magazynie. Ponadto modułowy system pozwala optymalnie dostosować budowę EK-X do potrzeb dowolnego magazynu.
EK-X w najnowocześniejszej flocie wózków do kompletacji
Dalsze informacje, zdjęcia, wideo oraz dane techniczne wózka dostępne na stronie produktowej EK-X.
Zapraszamy również do kontaktu bezpośredniego - telefonicznie lub przez poniższy formularz.
iGo neo CX 20 w najnowocześniejszej flocie wózków do kompletacji
Wózek iGo neo CX 20 towarzyszy osobie kompletującej na każdym kroku podczas pracy i odpowiednio do potrzeb podjeżdża na pozycję pierwszej lub drugiej palety. Pojazd zawsze porusza się za operatorem, pozostawiając autonomicznie odległość od regału wynoszącą min. 50 cm, którą zadaje mu osoba wykonująca kompletację.
- Autonomiczny system zwiększa wydajność kompletacji nawet o 30 %
- Oszczędność mocy i energii: towar transportuje się ręcznie tylko na krótkich odcinakach
- Kompletacja indywidualna: wózek można bez problemu dostosować do specyficznych wymagań w zakresie obsługi
Taki autonomiczny pomocnik przejmuje na siebie prowadzenie pojazdu, dzięki czemu operator może całkowicie skoncentrować się na pracy. Znacznie zwiększa to wydajność kompletacji i zmniejsza liczbę błędów przy wybieraniu towarów. Za bezpieczeństwo odpowiadają czujniki śledzenia ruchu, rozróżniające operatora, inne osoby i przeszkody.
Pojazd objeżdża przeszkody lub zatrzymuje się, gdy droga jest całkowicie zablokowana. Jeśli przed wózkiem jedzie inny pojazd z mniejszą prędkością lub na drodze pojawia się zator, wózek automatycznie dostosowuje swoją prędkość do danej sytuacji. Gdy droga się zwalnia, iGo neo CX 20 autonomicznie włącza się do ruchu. Rozpoznaje i omija puste regały. Przez skrzyżowania korytarzy przejeżdża autonomicznie dopiero po uzyskaniu zezwolenia od operatora.
Operator może zdecydować, czy urządzenie ma być stosowane w trybie autonomicznym czy ręcznym.
Dioda sygnalizuje pracę pojazdu w trybie autonomicznym lub ręcznym. Inny sygnał optyczny informuje o kierunku ustawienia iGo neo CX 20.
iGo neo CX 20 w najnowocześniejszej flocie wózków do kompletacji
Dalsze informacje, zdjęcia, wideo oraz dane techniczne wózka dostępne na stronie produktowej iGo neo CX 20.
Zapraszamy również do kontaktu bezpośredniego - telefonicznie lub przez poniższy formularz.
OPX – zachwycająca dynamika
Niezależnie czy mówimy o zastosowaniu w handlu, przemyśle samochodowym czy spożywczym, wózek do kompletacji poziomej STILL OPX o udźwigu do 2,5 t to innowacyjny, uniwersalny i efektywny pojazd. Dzięki różnorodności dostępnych wariantów i funkcji, OPX sprawdza się w wielu profilach zastosowań. Zawsze wydajny, zawsze niezawodny, zawsze zachwycająco dynamiczny.
- Duży udźwig: do 2,5 t
- Kierownica Easy Drive z możliwością regulacji wysokości i obsługą wszystkich funkcji bez odrywania rąk
- Prędkość do 14 km/h
- Pojemność baterii: 620 Ah
- Najwyższa zwrotność i wybitna dynamika jazdy
- Automatyczne dostosowanie prędkości na zakrętach
- Obniżone wejście do wózka (wysokość progu: 130 mm)
- Przestronne półki
Funkcje opcjonalne:
- Hydraulicznie unoszona platforma operatora z ergonomiczną funkcją opuszczania (zasięg pobierania ładunków do 2800 mm)
- Tryb obsługi z pozycji operatora idącego obok wózka
- Składany stopień do kompletacji na pierwszym poziomie
- Składane siedzenie z amortyzacją pneumatyczną i możliwością regulacji wysokości
- Stanowisko operatora z amortyzacją pneumatyczną i możliwością indywidualnej regulacji (drgania zredukowane o 28%)
- Wąskie oparcie, zapewniające jeszcze większą przestronność stanowiska pracy operatora
- Gniazdo 12 V do zasilania dodatkowych urządzeń
- Inteligentne światła do jazdy w dzień w technologii LED
- Boczna wymiana akumulatora
- Bateria litowo-jonowa
- Wbudowany prostownik
OPX w najnowocześniejszej flocie wózków do kompletacji
Dalsze informacje, zdjęcia, wideo oraz dane techniczne wózka dostępne na stronie produktowej OPX.
Zapraszamy również do kontaktu bezpośredniego - telefonicznie lub przez poniższy formularz.