Polskie firmy stawiają na akumulatory litowo- jonowe
Litowo-jonowe baterie trakcyjne wkrótce przewyższą pod względem popularności inne rozwiązania. Wynika to z korzyści, jakie przynosi użycie technologii Li-Ion w wózkach widłowych. Jak na jej zastosowaniu skorzystały działające w naszym kraju przedsiębiorstwa?
Jak wynika z danych Interact Analysis, już wkrótce napędzane bateriami litowo-jonowymi wózki widłowe zdominują rynek. Według prognoz agencji już w 2025 r. pojazdy transportu wewnętrznego w technologii Li-Ion będą stanowić ponad połowę urządzeń tego rodzaju sprzedawanych we Francji, Niemczech czy Włoszech. Eksperci spodziewają się, że w pozostałych krajach Europy próg ten zostanie przekroczony w 2026 r. O rosnącej popularności akumulatorów litowo-jonowych świadczą także liczne przypadki wdrożeń realizowanych w naszym kraju przez STILL Polska. Oto przykłady zastosowania technologii Li- Ion wśród klientów firmy w ostatnich latach oraz uzyskanych przez nich w efekcie korzyści.
Flota litowo-jonowych wózków widłowych w Michelin
Uruchomienie floty wózków z bateriami litowo-jonowymi w hali produkcji gumowych mieszanek butylowych Michelin przyczyniło się do realizacji założeń strategii zrównoważonego rozwoju firmy. Kluczowymi efektami zastosowania technologii Li-Ion były:
- oszczędność czasu potrzebnego na obsługę akumulatorów,
- mniejsze niż w przypadku analogicznych rozwiązań z bateriami kwasowo-ołowiowymi pobory energetyczne, a w rezultacie – ograniczenie śladu węglowego oraz kosztów eksploatacji pojazdów.
Do ograniczenia kosztów środowiskowych funkcjonowania floty intralogistycznej Michelin przyczynia się także nawet trzykrotnie dłuższa w porównaniu z konwencjonalnymi bateriami żywotność akumulatorów litowo-jonowych.
Zapoznaj się z opisem wdrożenia floty wózków llitowo-jonowych STILL w zakładzie Michelin.Litowo-jonowe wózki unoszące i czołowe w oddziale Raben we Wrocławiu
W odpowiedzi na zwiększony popyt na usługi transportu międzynarodowego w kierunkach takich jak m.in. Austria, Czechy czy Węgry firma Raben zdecydowała się na rozbudowę oddziału we Wrocławiu. W związku z koniecznością zaspokojenia rosnących potrzeb przeładunkowych zdecydowano się na pozyskanie wózków widłowych z akumulatorami w technologii litowo-jonowej w modelu wynajmu długoterminowego Full Service. Pozyskanie wydajnych pojazdów transportu wewnętrznego wraz ze zwiększającymi elastyczność ich eksploatacji akumulatorami Li-Ion oraz pakietem usług serwisowych pozwoliło zaspokoić zapotrzebowanie na zwiększoną przepustowość magazynu i zwolnić część zasobów Raben na inne cele.
Przeczytaj więcej o flocie litowo-jonowych wózków widłowych STILL w oddziale Raben we WrocławiuFlota wózków Li-Ion w magazynie wysokiego składowania Formaster
Mając na uwadze ekologię i długofalowe oszczędności, w nowej hali produkcyjnej Formaster z 18-metrowym magazynem wysokiego składowania zdecydowano się na wdrożenie floty intralogistycznej w całości zasilanej bateriami litowo-jonowymi. Procesy obsługi transportu wewnętrznego realizowane są w oparciu o:
- systemowe wózki VNA STILL MX-X z systemem aktywnej kompensacji nierówności podłoża (ang. AFC – Active Floor Compensation),
- wózki podnośnikowe z rozkładaną platformą operatora STILL EXV-SF,
- wyposażone w rozkładaną platformę dla operatora unoszące wózki widłowe STILL EXH-SF,
- wózek do kompletacji STILL OPX
- elektryczny wózek czołowy STILL RX 60.
Pozyskane w modelu wynajmu długoterminowego z pełną obsługą serwisową pojazdy transportu wewnętrznego są chwalone zarówno przez operatorów, jak i menadżerów. Pierwsza grupa zwraca uwagę na bezobsługowość i wygodę ładowania baterii litowo- jonowych, druga zauważa uzyskaną dzięki brakowi konieczności posiadania akumulatorowni oszczędność miejsca i pieniędzy.
Dowiedz się więcej o wdrożeniu floty z akumulatorami litowo-jonowymi w zakładzie produkcyjnym imagazynie wysokiego składowania Formaster
Litowo-jonowe wózki widłowe STILL w zakładzie Lenaal
Dążąc do wyposażenia hali produkcyjno-magazynowej w nowoczesne rozwiązania, specjalizująca się w odlewnictwie komponentów do branży automotive firma Lenaal nawiązała kompleksową współpracę z firmą STILL Polska. W obiekcie z magazynem wysokiego składowania zastosowanie znalazły:
- przeznaczone do obsługi wysokich na kilkanaście metrów regałów wózki systemowe VNA serii STILL MX-X z systemem AFC,
- elektryczne wózki czołowe STILL RX 20 oraz dwupaletowy wózek podnośnikowy z platformą dla operatora STILL EXD-SF wykorzystywane na potrzeby załadunku i transportu poziomego.
Zastosowanie w Lenaal wózków widłowych z akumulatorami litowo-jonowymi zagwarantowało elastyczność pracy i zwiększyło dostępność pojazdów w ciągu zmiany.
Sięgnij do kompletnego opisu realizacji STILL w Lenaal i dowiedz się więcej